lördag 17 april 2010

Jag pysslar även med mycket annat än att måla. Älskar att testa och se om jag klarar av saker, ibland blir jag relativt nöjd med resultatet, ibland inte lika nöjd. Men man vet ju inte förän man har provat.
För några år sedan gav jag mig på att göra en födelsedagstårta till min dåvarande "plastdotter". Ville göra något speciellt för henne eftersom jag skulle vara bortrest över hennes födelsedag. Det blev en Nasse tårta. Även om det visade sig att hon gärna hade velat haft en Ior-tårta så blev hon glad. Ior kunde ju kanske ha blivit mitt nästa projekt.

När min brorsdotter Josefine fyllde 7 stora år nu i januari fick även hon en tårta. Men hennes önskning var en med rosa marsipan, så det fick bli en gammal hederlig prinsesstårta med egentillverkad chokladtext på. Lite sned och lite vind, men gjord med kärlek!

Varje jul ser jag även min chans att få pyssla lite med pepparkaksdegen. All heder åt gamla, vanliga, fina pepparkakshus, men jag har de senaste åren istället gett mig på att göra pepparkakståg med godisfyllda vagnar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar